Firma Strata opublikowała wyniki badań obrazujące, z jakich mediów społecznościowych korzystają firmy, aby promować swoją działalność lub produkty. Na tym polu nieustannie dominuje Facebook, ale inne platformy odnotowały wzrost.
Badanie objęło 83 agencje reklamowe, które odpowiedziały na pytanie, na jakich platformach społecznościowych ich klienci najczęściej prowadzą kampanie. 96 proc. badanych firm wskazało na Facebook, 63 proc. korzysta w tym celu z Instagrama. Na ostatnim miejscu znalazł się Twitter, gdzie kampanie zamieszcza 56 proc. firm.
Opublikowane dane wywołały sprzeciw Twittera, który powołał się na zeszłoroczny raport Advertiser Perceptions. Wskazuje on, że chęć zakupu reklam na Twitterze wyraziło 37 proc. firm, podczas gdy na Instagramie - tylko 28 proc. Według agencji reklamowych, przewagą Instagrama jest większa ilość użytkowników. Wynosi ona 400 mln, czyli o 90 mln więcej niż na Twitterze.
Obie platformy szukają coraz to nowych rozwiązań, aby przyciągać do siebie firmy. Od marca na Instagramie działa nowy algorytm umożliwiający reklamodawcom lepsze docieranie do odbiorców. Limit czasu reklam wideo został zwiększony do 60 sekund. Twitter planuje natomiast poluzowanie limitu 140 znaków (nie będą zaliczać się już do niego grafiki, GIF-y i materiały wideo) oraz wprowadzenie nowego formatu reklamowego - Promoted Tweet Carousel.