Do tej pory właściciel strony responsywnej mógł weryfikować szybkość ładowania się witryny oraz łatwość obsługi za pomocą dwóch darmowych narzędzi:
Od kilku dni do tej listy dołączyło nowe:
https://testmysite.thinkwithgoogle.com/, umożliwiające sprawdzenie strony pod kątem:
Oprócz ilości punktów (maks. 100), jakie urządzenie nadaje witrynie, użytkownik otrzymuje również wskazówki, jak można poprawić swój wynik. Rekomendacje znajdują się na stronie z analizą danych, ale można również zamówić raport na wskazany adres mailowy.
Póki co, narzędzie nie jest dostępne w języku polskim.
Według analiz Google, użytkownicy mają tendencję do rezygnowania z wejścia na stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Witryny niedostosowane do smartfonów i tabletów są natomiast 5-krotnie częściej opuszczane. Dzięki nowemu narzędziu można wyeliminować nie tylko problemy związane z długim ładowaniem się strony, ale też dowiedzieć się, co należy zrobić, żeby poprawić tzw. UX, czyli doświadczenia użytkownika związane z poruszaniem się po witrynie.
Powodem, dla którego Google wprowadza kolejne narzędzia do weryfikacji stron, jest rosnąca liczba użytkowników posługujących się urządzeniami mobilnymi. Potwierdzają to statystyki w Google Analytics. Jeśli prowadzisz biznes pamiętaj, aby sprawdzać statystyki mobilnego ruchu. Kiedy zaczyna on wzrastać, warto zadbać o responsywną wersję strony, tym bardziej, że w tej chwili
responsywność jest już zaleceniem Google i znacząco wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Źródło:
http://searchengineland.com/google-launches-business-friendly-tool-tests-web-site-mobile-friendliness-page-speed-250960