Doskonałym rozwiązaniem webowym, które pozwala na wnikliwe monitorowanie zleceń oraz ich wykonanie, jest CRM – system do zarządzania relacjami z klientem (z ang. Customer Relationship Managment). Dzięki temu niezwykle efektywnemu narzędziu biznesowemu można, niezależnie od czasu i miejsca, zarządzać informacjami firmy. Co więcej, oferuje on nie tylko dbanie o kontakty z klientem, ale również z pracownikami, partnerami, dostawcami czy handlowcami.
Podstawowym pojęciem, jakie przyświeca każdemu systemowi CRM, jest komunikacja. Ma ona budować i utrzymywać relacje z osobami zaangażowanymi w działania firmy poprzez tworzenie czynności (np. wystawienie faktury, sporządzenie umowy czy innej dokumentacji) i przydzielenie jej do klienta oraz pracownika odpowiedzialnego za jej wykonanie. Duże znaczenie ma także system powiadomień, wysyłanych zarówno do pracowników, jak i klientów w momencie, kiedy jedna ze stron powinna wziąć udział w procesie zawierania transakcji.
CRM umożliwia określanie czasu wykonywanego zadania oraz prognozowanego terminu rozpoczęcia prac. Pracownicy zarządzający systemem mają wgląd do listy zleceń, którą mogą dowolnie sortować (np. według priorytetu lub klienta) oraz przekazywać wybrane pozycje odpowiednim osobom. Mogą także tworzyć procedury, dzięki czemu pracownik otrzymujący zadanie dokładnie wie, jakie czynności i w jakiej kolejności powinien podjąć, aby upewnić się, że zlecenie zostało wykonane prawidłowo.
Aby korzystanie z CRM-u było efektywne i przynosiło spodziewane rezultaty, warto zorientować się, czy spełnia nasze oczekiwania. Zdecydowanie nie powinno się decydować na system „w ciemno”. Istnieje jednak kilka reguł, które firmy tworzące podobne rozwiązania, powinny brać po uwagę, aby zadbać o najlepsze doświadczenie użytkowników. Są to niewątpliwie:
Nie należy zapominać, że równie ważne jest wsparcie ze strony producenta systemu, który powinien – przynajmniej w początkowej fazie adaptacji – zapoznać z działaniem CRM-u i w razie potrzeby dostosować go do potrzeb zgłaszanych przez użytkowników.
Zastanawiasz się nad zastosowaniem CRM w swojej firmie? Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy Tobie zaoferować.
Zalet korzystania z systemu do zarządzania relacjami z klientem jest wiele. Pierwsza z nich, która zdecydowanie najbardziej odpowiada potrzebom każdego ambitnego przedsiębiorstwa, jest realny wzrost przychodów i zysków. Jest to możliwe dzięki stworzeniu planu działania w długoterminowej perspektywie oraz dzięki bieżącemu monitorowaniu zleceń i prac nad nimi, co pozwala eliminować zagrożenia i problemy. Inną korzyścią jest poprawienie kontaktów z kontrahentami, czyli realizacja głównego celu takiego systemu przez: hierarchizowanie klientów, nadawanie działaniom priorytetów oraz usprawnienie obsługi klienta.
System CRM umożliwia również stały dostęp do informacji o działaniach firmy, co znacznie ułatwia podjęcie kluczowych decyzji. Dzięki profilowaniu klientów pozwala natomiast zaplanować bardziej efektywny marketing docelowy.
Sprawne posługiwanie się systemem, analizowanie procedur i bieżące monitorowanie sprzedaży czy prowadzonych usług w szybkim czasie przełoży się na korzyści finansowe i pozwoli zapobiec niepotrzebnej stracie czasu. A, jak wiadomo, w biznesie czas to pieniądz. Dlatego odpowiedni system CRM to nie tylko narzędzie znacznie ułatwiające codzienną pracę, ale przede wszystkim inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa.