13 lipca 2016 r. Google wprowadziło oficjalny zakaz wykorzystywania reklam AdWords przez firmy oferujące tzw. chwilówki. Przyczyną są kontrowersje, jakie budzą tego typu usługi oraz ich duży wpływ na życie i dobrobyt użytkowników sieci. Zmiana z pewnością uderzy w branżę finansową, dla której płatne reklamy w Google były do tej pory jednym z najskuteczniejszych kanałów marketingowych.
Na oficjalnym blogu internetowego giganta czytamy:
Zmiana została wprowadzona, aby chronić użytkowników przed zwodniczymi lub szkodliwymi produktami finansowymi i nie będzie miała wpływu na firmy oferujące kredyty hipoteczne, samochodowe, studenckie, komercyjne. Google zapewnia jednocześnie, że będzie monitorować efektywność nowej polityki wierząc, że mniej osób będzie mieć styczność z produktami szkodliwymi i wprowadzającymi w błąd. U podstaw decyzji jest zatem dobro i bezpieczeństwo użytkowników sieci.
Zmiana z pewnością okaże się problematyczna dla firm, które takie usługi oferują. Rezygnacja z kanału AdWords będzie wymagała inwestowania w inne narzędzia marketingu internetowego, jak pozycjonowanie naturalne. Specjaliści w branży SEO ostrzegają, że nie będzie to takie proste. Większość reklam chwilówek odbywała się poprzez płatny kanał. Wobec googlowskiego zakazu, firmy będą musiały walczyć o pozycję z licznymi konkurentami przy jednoczesnym spadku dochodów.
Warto przypomnieć w tym miejscu o planowanej przez Google
aktualizacji algorytmu Pingwin, który będzie blokował witryny stosujące praktyki niezgodne z dopuszczalnymi praktykami SEO. Jeśli firmy finansowe sięgną po takie narzędzia, mogą całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania.
Z informacji podanej przez Google wynika, że zakaz obejmie reklamy produktów, które wymagają zwrotu pożyczki w ciągu 60 dni. Zdaniem koncernu, te właśnie produkty najczęściej wiążą się z wysokimi stawkami i powodują trudności w spłacie zadłużenia.
Chcesz mieć pewność, że Twoja witryna jest bezpieczna i nie padnie ofiarą algorytmów? Oddaj ją w dobre ręce! Gwarantujemy naturalne usługi pozycjonowania zgodne z wytycznymi Google. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!