Rich Cards prezentują wyniki wyszukiwania w formie „karuzeli” lub pojedynczego wpisu. Zawierają duży obrazek, znacznie większy, niż ich poprzednik – Rich Snippet, wprowadzony przez Google kilka lat temu.
Taki wizualny podgląd zawartości strony pozwala na wyróżnienie witryny w wynikach wyszukiwania. Dla ich właścicieli oznacza to większy ruch na stronie, ale także lepszą konwersję.
Karty rozszerzone będą dostępne tylko dla dwóch kategorii treści: przepisów oraz filmów. Póki co, dotyczą tylko treści anglojęzycznych, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google.com. Trwają jednak eksperymenty nad prezentacją kolejnych grup produktów. To tylko kwestia czasu, kiedy z Rich Cards będą mogli korzystać również polscy użytkownicy.
Aby móc korzystać z nowej funkcjonalności Google, konieczna jest implementacja danych strukturalnych w kodach źródłowych witryny w formacie schema.org. Taki zestaw znaczników zamieszczany w kodzie strony pozwoli wyszukiwarkom internetowym go zidentyfikować i zrozumieć.
W tej chwili dostępne są cztery rodzaje Rich Cards: przepisy, wydarzenia, produkty i recenzje. Instrukcję, jak właściwie je zakodować Google zamieścił w tej instrukcji: https://developers.google.com/search/docs/guides/search-gallery. Zgodnie z rekomendacjami, język znaczników, z jakiego najlepiej korzystać, to JSON-LD.
Aby sprawdzić poprawność zastosowanych oznaczeń, można skorzystać z udostępnionego przez Google narzędzia do testowania: https://search.google.com/structured-data/testing-tool. Pokaże on nie tylko błędy danych w kodzie, ale również podgląd Karty w wynikach wyszukiwania.
W Google Search Console dostępny jest już raport dotyczący Rich Cards. Znajduje się on w nowej zakładce Stan w wyszukiwarce -> Karty rozszerzone. Raport zawiera informację o liczbie zaindeksowanych kart, błędach, proponowanych ulepszeniach dzięki dodatkowym oznaczeniom dla danych strukturalnych.
Źródło: webmasters.googleblog.com