Internetowy gigant chce wesprzeć marketerów w śledzeniu zachowań klientów zarówno w sieci, jak i poza nią. Dzięki trzem nowym funkcjonalnościom będzie można łatwiej dotrzeć do momentu, w którym klient podejmuje decyzję o zakupie i zbadać skuteczność działań marketingowych.
Sposób robienia zakupów przez konsumentów zmienia się wraz z rozwojem technologii. Granica między światem realnym a wirtualnym mocno się zaciera. Klienci szukają produktów on-line, a następnie dokonują zakupu w sklepie stacjonarnym. Widzą markę w telewizji, a następnie poszukują informacji o niej w sieci. Czasami robią to na smartfonie, aby później wykonać transakcję w sklepie na laptopie. Jak dotrzeć do tych momentów, w których klient podejmuje decyzję o zakupie zarówno on-line, jak i off-line? Google znalazło rozwiązanie. A nawet trzy.
Brand Lift to narzędzie, które umożliwia sprecyzowanie, jaką rolę w procesie pozyskiwania klientów i ich drodze do zakupu odgrywa YouTube. Do tej pory umożliwiało ono śledzenie danych dotyczących świadomości marki u klientów i zamiaru dokonania zakupu.
Od teraz Brand Lift obejmie także reklamy telewizyjne, dzięki czemu marketerzy zobaczą, w jaki sposób wpływają one na wzrost wyszukań marki w Google i na YouTube. Zestawienie wskaże też, który kanał – YouTube czy telewizja – jest pod tym względem bardziej skuteczny.
Zgodnie z informacjami podanymi
na oficjalnym blogu Google AdWords, pierwsze testy wykazały, że YouTube generuje dwa razy więcej wyszukań fraz niż reklama telewizyjna. Będzie to można łatwo sprawdzić. Google zapewnia, że konfiguracja narzędzia jest łatwa i nie wymaga wprowadzania skomplikowanych ustawień.
30% użytkowników smartfonów, którzy odwiedzają witryny lub aplikacje na swoich urządzeniach, dokonują zakupu w sklepie w ciągu 24 godzin. Związek między reklamami w telewizji, reklamami na kanale YouTube oraz wyszukiwaniem w sieci jest zatem ogromny. Aby śledzić tę ścieżkę, Google uruchomiło rozszerzenia lokalne i zliczanie wizyt w sklepie.
Jak to działa? Rozszerzenia lokalne pozwalają na wyświetlanie użytkownikom adresu sklepu wraz z lokalizacją na mapie i zdjęciami lokalu. Wykorzystanie technologii oferowanej przez Mapy Google umożliwi natomiast zliczanie wizyt w sklepie czy restauracji na podstawie lokalizacji użytkownika w ciągu 30 dni od kliknięcia na reklamę internetową.
Remarketing na wszystkich urządzeniach to ostatnia z propozycji Google. Gigant udostępnił narzędzie dla Google Display Network i DoubleClick Bid Manader, które umożliwi działania remarketingowe dla tego samego użytkownika, korzystającego ze smartfonu, tabletu, laptopa, etc.
Przykład działania znalazł się
na blogu AdWords: sprzedawca, który chce stworzyć kampanię na Halloween, dzięki nowemu narzędziu, będzie mógł dotrzeć do klientów z poranną reklamą na smartfonie, następnie zaprezentować ograniczoną w czasie ofertę na dekoracje i przepisy, kiedy przeglądają tablet w domu: