Bermar

Blog na fali przyszłości

Czyli jak technologia może pomóc Twojemu biznesowi

Czym się kierować podczas wyboru domeny?

xBerMar multimedia, 2016-08-17
Każdy, kto tworzył stronę internetową i szukał dla niej odpowiedniej nazwy wie, jak trudno jest wybrać i znaleźć domenę, która będzie spełniała wszystkie nasze oczekiwania. Jeżeli stoisz przed takim wyzwaniem, przygotowaliśmy przewodnik, który – mamy nadzieję – ułatwi ten proces.

Gdzie szukać domeny?

Każda firma oferująca sprzedaż domen (Home.pl, Kei.pl, Nazwa.pl, etc.) posiada wyszukiwarkę, za pomocą której można łatwo sprawdzić, czy dana nazwa jest dostępna. Wystarczy wejść, na przykład, na stronę https://home.pl i w wyświetlającym się polu w górnej części strony wpisać wyszukiwaną nazwę. Po kilku sekundach zwróci się wynik z informacją, czy domena jest dostępna. Jeśli nie, wyszukiwarka poda warianty dostępnych nazw, które możesz wykorzystać.

Jeśli nazwy, które wpisujesz, są zajęte, możesz też skorzystać z giełdy domen, np. http://www.aftermarket.pl/marketallcats.php. Znajdziesz tu listę domen wystawionych na sprzedaż pogrupowanych według kategorii.

Wybierz najważniejsze kryterium

Nazwę domeny można wybierać ze względu na określone kryteria, które będą determinowały podstawowy cel, jaki domena ma spełniać i wskazywały, co ma promować:

Jeśli Twoim celem jest promowanie nazwy przedsiębiorstwa, określonego produktu albo własnego nazwiska, sprawa jest prosta – wystarczy sprawdzić dostępność domeny z odpowiednią nazwą. Jeśli jest wolna – masz szczęście. Jeżeli nie, możesz spróbować ją „odzyskać”, weryfikując, kto jest jej obecnym właścicielem i próbując się z nim skontaktować w celu ustalenia warunków zakupu.

Aby wyszukać obecnego właściciela domeny, wpisz jej adres do narzędzia typu WhoIs, np.: http://whois.domaintools.com/. Dane podmiotu, który ją wykupił, wyświetlą się po kilku sekundach. UWAGA! Jeśli właścicielem domeny jest osoba prywatna, nie będziesz mieć wglądu do jej danych.

Domena z nazwą firmy czy własnym nazwiskiem to dobry pomysł dla podmiotów, które chcą być rozpoznawalne wśród klientów i zależy im na wywoływaniu wrażenia profesjonalizmu. Umożliwia ponadto zainteresowanym szybkie odnalezienie firmy i wspomaga pozycjonowanie.

To kryterium przyświeca najczęściej blogerom i właścicielom witryn typowo informacyjnych – np. o filmie, gotowaniu, aktywności fizycznej, grach. Domena, która nawiązuje tematycznie do zawartości, to dobry pomysł, aby wyróżnić się spośród wyników wyszukiwania. Użytkownik (i roboty indeksujące!) od razu widzi, co znajdzie na stronie, dlatego nazwa generuje przede wszystkim wartościowy ruch na stronie. Przykładami takich nazw są: mojegotowanie.pl, grydladzieci.pl, doradcapodatkowy.pl, etc.

Jeśli tworzysz stronę głównie po to, aby generować na niej ruch, ważne będzie dla Ciebie jej szybkie wypozycjonowanie. W takim przypadku ważne jest, aby nazwa witryny zawierała słowo kluczowe, na którym szczególnie Tobie zależy. Domena z frazą to dobre rozwiązanie dla właścicieli forów tematycznych, katalogów internetowych i wszelkich witryn, które zostały stworzone po to, aby zarabiać na reklamach. To także dobre rozwiązanie dla osób budujących zaplecze SEO.

Pamiętaj o podstawowych zasadach

Twoja domena powinna być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika, umożliwiać mu szybkie znalezienie Ciebie w sieci i możliwie najlepiej odpowiadać profilowi Twojej działalności. W jaki sposób to osiągnąć? Pamiętając o tych zasadach:

Sprawdź historię domeny

Rzadko się zdarza, aby kupowana domena nie miała żadnej historii. W ostatnich latach mogła mieć już wielu właścicieli, których działania mogły jej bardzo zaszkodzić – szczególnie jeśli chodzi o spamowanie czy nachalne pozycjonowanie. Domena z taką negatywną historią może przysporzyć wielu problemów łącznie z blokadami, które nakładać na nią będą roboty wyszukiwarek. Dlatego zanim zakupisz domenę, sprawdź najpierw jej historię. Istnieją narzędzia, które to umożliwiają:
Polub nas na Facebooku Obserwuj nas na Google+

Wpisy powiązane

x
CMS - wróg czy sprzymierzeniec xBerMar multimedia,2016-06-17
x
Jak budować świadomość marki? xBerMar multimedia,2016-07-14
x
UWAGA! Google będzie blokować strony! xBerMar multimedia,2016-07-05

Tagi

branding pozycjonowanie seo strony www

Komentarze

Dodaj komentarz:

Twój nick:  
Wyślij

Napisz do autora

×
Podaj temat wiadomości
Podaj prawidłowy adres email
Wpisz treść wiadomości
Dziękujemy. Twoja wiadomość została wysłana.
Anuluj × Wyślij
x x x