Bermar

Blog na fali przyszłości

Czyli jak technologia może pomóc Twojemu biznesowi

Content marketing - dlaczego jest taki ważny?

xBerMar multimedia, 2016-09-19

Nowoczesny on-line marketing w znaczącym stopniu opiera się na treściach. Nie chodzi jednak tylko o tworzenie tekstów na strony internetowe i ich optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Content marketing ma znacznie szersze pojęcie.

Czym jest content marketing?

Działania content marketingowe obejmują zarówno opracowanie treści dla witryny, ale również wiążą się z ich nieustanną aktualizacją. Dotyczą także wszelkich tekstów udostępnianych poprzez media społecznościowe, blog firmowy czy inne kanały, za pomocą których docieramy do klientów. Oprócz tego, content marketing to również wszystkie działania, związane z promocją treści, badaniem skuteczności obranej strategii, zdobywaniem zaangażowania.

Nie są to zatem typowo reklamowe teksty, nakłaniające do kupna czy skorzystania z usług. Są to raczej te treści (również filmowe czy graficzne), które wzbudzają emocje, zachęcają do zaangażowania, tworzą społeczność i ją edukują. Powinny one odpowiadać na potrzeby grupy docelowej, uświadamiać jej potrzeby, które marka jest w stanie zaspokoić.

Jakie są korzyści z prowadzenia content marketingu?

Najbardziej oczywiste korzyści, jakie może przynieść content marketing, to większa ilość odwiedzin witryny internetowej i dłuższa lista mailingowa, co z kolei przekłada się na zwiększoną sprzedaż. Wartościowe treści i aktywność w sieci, którym towarzyszy duże zaangażowanie internautów, to natomiast lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania. Zalet z prowadzenia content marketingu jest jednak znacznie więcej.

Budując społeczność, marka może wpływać na opinie innych, przekazywać pewne wartości, z jakimi chciałaby być kojarzona, dlatego dobrze prowadzony content marketing pozwala wykreować wizerunek oraz świadomość marki. Może także budzić zaufanie i zachęcać do poznania produktów, jakie oferuje. Społeczność zgromadzona wokół marki to ponadto doskonałe wsparcie dla dalszych działań marketingowych, planowanych akcji czy kampanii, dzięki którym można dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców.

Content marketing to także sposób na to, aby zbliżyć się do potencjalnego klienta, poznać jego potrzeby, wsłuchać się w jego głos, np. w mediach społecznościowych. Pozwala on na bezpośredni kontakt z odbiorcami, co dla każdej firmy jest wręcz bezcenne.

O czym należy pamiętać?

Content marketing – podobnie, jak każda strategia, dotycząca biznesu – musi mieć plan, zawierający przewidywane środki i formy przekazu, a także konkretne cele, które pozwolą na mierzenie efektywności. Na każdym etapie wdrażania strategii ważna jest weryfikacja, czy cele zostały osiągnięte oraz jakie skutki przyniosły poszczególne działania.

Żaden plan nie zostanie jednak przygotowany rzetelnie bez znajomości odbiorcy treści. Kim jest Twój klient docelowy? Czym się zajmuje, skąd pochodzi, ile ma lat, czy ma dzieci, jakie ma obawy, marzenia, plany, co robi w wolnym czasie? Im więcej podasz szczegółów, tym łatwiej będzie stworzyć treść, która trafi właśnie do tej konkretnej osoby.

A jeśli coś się nie powiedzie? Nie warto czekać na kryzys ani martwić się na zapas. Jeszcze na etapie planowania opracuj zarządzanie kryzysowe. W sieci nic nie znika, a nawet najdrobniejsze potknięcie może oznaczać straty wizerunkowe i finansowe. Dlatego przygotuj się na najgorsze, a jeśli najgorsze nadejdzie – postępuj spokojnie i zgodnie z wyznaczoną strategią.

Warto pamiętać, że content marketing jest zorientowany na klienta. Każdy tekst powinien powstawać z myślą o nim – dostarczać mu wiedzy i rozwiązań, jakich szuka, angażować emocjonalnie, skłaniać do udziału w dyskusji. Dlatego postaw się w roli odbiorcy swoich treści. Nie powielaj ich, stawiaj na oryginalność, pomagaj swojemu klientowi. Pamiętaj też o zasadach tworzenia contentu na potrzeby WWW: dziel teksty na akapity i śródtytuły, dodawaj grafiki i ikonografiki, wzywaj czytelników do działania.

Polub nas na Facebooku Obserwuj nas na Google+

Wpisy powiązane

x
CMS - wróg czy sprzymierzeniec xBerMar multimedia,2016-06-17
x
Jak budować świadomość marki? xBerMar multimedia,2016-07-14
x
Czym się kierować podczas wyboru domeny? xBerMar multimedia,2016-08-17

Tagi

content marketing marketing on-line media społecznościowe seo strony www

Komentarze

Dodaj komentarz:

Twój nick:  
Wyślij

Napisz do autora

×
Podaj temat wiadomości
Podaj prawidłowy adres email
Wpisz treść wiadomości
Dziękujemy. Twoja wiadomość została wysłana.
Anuluj × Wyślij
x x x